• evlenmek

    689.
    ille de nasip işidir. Karşınıza hayırlısı çıkması için dua edin. Duayı sakın terk etmeyin. Özellikle bu konuda bin de bilseniz, bir bilene, işin ehline danışın. Büyük sözü dinleyin. Pişman olmazsınız.

    Yok eğer kalbinizin sesine kulak vercekseniz, o halde sevmesini bilen bir yüreğiniz var demektir. Aşılması gereken dağ gibi engellere ve Hayatın tüm cilvelerine hazır olun. Sevgi mutlaka sınanır.
    5 ... gazeloglu
  • ovropo bozo koskonoyor

    2.
    Türklerin ilerlemesini, gelişmesini, büyümesini, güçlenmesini, zenginleşmesini hiç bir avrupa devleti istemez. Bu sözün manası budur. Yalansa yalan deyin hadi bakalım. 50 seneden beri bizi kapısında süründüren, bize köle muamelesi yapan avrupa birliği değil mi ? Bizi, türkleri sevmiyorlar. Yalansa yalan deyin hadi bakalım.
    1 -1 ... gazeloglu
  • yapılan mı yoksa yapılmayan mı çok pişmanlık verir

    90.
    Duruma göre değişse de yapılan, özellikle de yanlış yapılan bir şey, yapılması lazım gelip de yapılmayan bir şeye nazaran daha çok pişmanlık verir. Hani diyor ya, söz gümüşse sükut altındır diye. işte o hesap.
    ... gazeloglu
  • öldürmeyip süründüren şeyler

    435.
    Ülser. Hangi kardeşimizde varsa allah (c.c.) şifasını versin. Çaresi bal dır. Sabah aç karnına bir iki çay kaşığı bal yemek lazımdır. Üzerine 1 saat kadar hiç bir şey yiyip içilmez. Böyle her gün devam edilir. Taa ki iyileşene kadar.
    2 ... gazeloglu
  • bedava seks için evlenmek

    130.
    Hayret edilmesi gereken ise şu; analı babalı onca insan ya bi de piç olsaydı kim bilir ne olurdu ?
    1 ... gazeloglu
  • gluten intoleransı

    5.
    Doğal bir şey kalmadı hemen hemen, marketlerde ambalajlanmış her gıda zararlı, suni ve katkılı. Üstelik bu ciddi duruma dikkat çeken insanları devlet de desteklemiyor. Sırf ticari kaygılardan dolayı. Çoğu insan durumun vehametinden bi haber. Bir çok insan da hasta ve üstelik de farkında bile değil.
    ... gazeloglu
  • evli kadını yatağa atmak

    35.
    Gece 01:47 te trollere küfür edilir mi ?? Kaşınıyor ise neden olmasın, edilir. Evet. Sadece bu kadarıyla kalsa iyi.

    Can yakanın canını yakarlar. Hem de hiç acımadan. Çatır çatır. Adalet şaşmaz. Bu işler parayla değil, sırayladır.
    2 ... gazeloglu
  • sevdiğin kişinin nişanlı olması

    3.
    insanın kendi kendisine, Hadi oğlum başka kapıya dedirtir. Artık adını bile anmaz, mekanından mahallesinden bile geçmezsin. Yeter ki zarar görmesin dersin. Karşısına çıkmazsın bir daha, eğer gerçekten sevdiysen, yüreğine taş basmasını da bilirsin. Mutlu olması için dua bile edersin tüm içtenliğinle. Senle olmadıysa dünyanın sonu değildir. Yüreğin yeteri kadar büyükse eğer, mutlaka ama mutlaka büyük ve güzel yürekli bir insan vardır ve çıkar karşına. Sen Yeter ki iste. istemesini bilirsen, vermesini bilirler.

    Ali cenap insanlar, başkasının malına tenezzül etmezler.
    1 ... gazeloglu
  • işkurun youtuber yetiştirecek olması

    5.
    Bence çok yerinde ve geç kalınmış bir uygulama. Faydası, yararı ve istifadesi fazla olacaktır. Meseleye Sadece iş imkanı gözüyle bakmamak lazım.

    Belki Bunu öğrenenlerin tamamen ticari faaliyetler için kullanmasından ve azınlıkta da olsalar abuk sabuk saçma sapan videolardan para kırmaları mümkün olsa bile yine de,

    madem ki youtube gibi böyle bir realite var, O halde gençlere öğretmekte fayda var. Burada eğitim öğretim amaçlı onca faaliyet de var. işe yarar dişe dokunur hemen her konuda istifade edilen youtube gibi bir mecrada mutlaka milletin hayrına yapılacak işler de çoğalacaktır kanaatindeyim. Fakat denetim şart. Belirli kıstaslar ve kontroller mutlaka olmalı. Faydalı yönlere kanalize edecek uygulamalar maddi teşvik görmeli. Yetiştirmede bu esaslar göz ardı edilmemeli.
    5 ... gazeloglu
  • atatürk e hakaret etmiyorum ama sorgularım

    13.
    Sormak farklıdır. Öğretir. Fakat Sorgulamak küstahlıktır. Ancak allah sorgular kullarını. Devlet buyuklerini eleştirmek ise seviye olarak en azıyla terbiyesizliktir.

    Evet gazi mustafa kemal atatürk de en nihayetinde kendi ifadesiyle nacizane ve fani bir insan. Kimin katında ? Cenabı hakkın katında. O da rabbül alemiyn teala hz. Lerinin bir kuludur. Ama öyle alelade bir kul değil gafil. Bre gafil, gazi paşa seçkin ve mümtaz bir kul. Nadir ve özel bir insan. insanların halkların toplumların devletlerin başına geçmek ancak büyük liderlere nasib olur. Allah celle şanühu hazretleri, atatürkü bu milletin başına geçirdiyse ki öyle, o na kıyamete kadar eksilmeyecek bir değer, derece, makam, mevki, rütbe, şan, şeref şöhret nasip ettiyse o bunu hak ettiği içindir. Çünkü allah dilediğini öne geçirendir.

    Hatasıyla günahıyla sevabıyla bir devir bitmiştir. Bunu sorgulamak bizim haddimize değildir. Herkes haddini bilsin. Edebini takınsın.

    Bugün ortada bir devlet ve millet varsa, herkes bunu gazi mustafa kemal atatürk e borçlu olduğunu unutmasın. Bu şeref, ata ya yeter.
    1 -1 ... gazeloglu
  • özge ulusoy un mankenler fakirlerle mi çıksın sözü

    27.
    Zenginlerden ve sosyeteden kazık yeyip terk edilmenin tadı da bir başkadır.

    (bkz: hacı sabancı)
    ... gazeloglu
  • inşaat mühendislerinin zengin olması

    6.
    Millet harıl harıl ev satın alırken normaldir. Talep çok. Adam kuyumcu normalde. Diyor ki tek tek milletle uğraşacağıma en baba dairenin maliyeti 120 bin. Aynı dairenin satış fiyatı 350 bin. Müteahhit olmuş adam. Maket üstünden satıyor. Sen bir gömleği 50 liradan satamaz iken adamlar peynir ekmek gibi daire satıyorlar. Yine de her sermaye sahibinin kıvıracağı iş değil.
    1 ... gazeloglu
  • hadis i şerif

    167.
    Resûlullaha itâ'at Allah'a itaat ayri midir?

    Resûlüne imân ve itâat olmadan Allah'a imân ve itâat olmaz. Çünkü Allahü teâlâ, kendine itâ'ati, bir çok âyette, Resûlü ile birlikte zikretmistir. Meselâ buyuruyor ki:

    (Resûle itâ'at eden, Allah'a itâ'at etmis olur.) [Nisâ 80]

    (Resûl, size ne verdiyse onu alin, size neyi yasakladiysa ondan sakinin!) [Hasr 7]

    (De ki "Eger Allah'i seviyorsaniz bana uyun ki Allah da sizi sevsin!") [A.0mrân 31]

    [Bu âyet-i kerîme inince, münâfiklar, simdiki mürted ve zindiklar gibi, "Muhammed kendine tapilmasini istiyor" dediler. Bunun üzerine asagidaki âyet-i kerîme indi. (Sifâ-i serîf)]

    (De ki, "Allah'a ve Peygambere itâ'at edin! Eger [Peygambere uymayip] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [A.0mrân 32]

    Allahü teâlâ, Peygamber efendimize itâati emrettigi gibi, ona muhâlefeti, isyâni da yasaklamistir:

    (Kim Allah'a ve Resûlüne isyân eder ve hududullahi asarsa Allah onu, temelli kalacagi Cehenneme sokar.) [Nisâ 14] [Hududullah, Allah'in emir ve yasaklari]

    (Dogru yol belli olduktan sonra, Peygambere karsi geleni ve mü'minlerin yolundan baska bir yola uyani, o yolda birakir ve cehenneme sokariz.) [Nisâ 115]

    Allah'a, Resûlüne isyân

    (Allah ve Resûlüne karsi gelen, bilsin ki Allah'in azâbi çetindir.) [Enfal 13]

    (Ey îmân edenler, sizi hayat verecek seylere [dinin emîrlerine] da'vet edince, Allah'a ve Resûlüne icâbet edin!) [Enfâl 24]

    (Allah'a ve Resûlüne karsi gelen, apaçik bir sapikliga düsmüs olur.) [Ahzâb 36]

    Sünnet-i seniyyeye uymanin farz oldugunu yukarida âyet-i kerîmelerle bildirmistik. Bu konudaki hadîs-i serîflerden birkaçi da söyle:

    (Bana uyan Cennete girer, isyân eden giremez.) [Buhârî]

    (Resûlün harâm kilmasi, Allah'in harâm kilmasi gibidir.) [Tirmizî]

    (Allah'in kitabina, Peygamberin sünnetine sarilan sapitmaz.) [Hâkim]

    (Sünnetimden yüz çeviren benden degildir.) [Müslim]

    (Benden sonra ihtilâflar çikar. O zaman sünnetime ve hülefa-i râsidînin sünnetine uyun!) [Tirmizî]

    Kur'ân-i kerîm, Peygamber efendimize inmistir. Muhatabi odur. Eshâb-i kirâm, Peygamber efendimize, Kur'ân-i kerîmin açiklamasini suâl ederlerdi. Açiklamayi gerektirmiyen âyetler hariç, her âyetin açiklamasini bilen yalniz odur. Resûlullah efendimizin bildirdiginden baska türlü açiklamak yanlis olmakla kalmaz, Allah'a ve Resûlüne iftirâ olur. Hiç bir kimse, Peygamber efendimizden daha iyi bildigini söyleyemez. Çünkü Allahü teâlâ buyuruyor ki:

    (Size kitabi, hikmeti getiren ve bilmediklerinizi ögreten bir Peygamber gönderdik.) [Bakara 151]

    Demek ki, Peygamber efendimiz, Kitabin [Kur'ân-i kerîmin] disinda, bir de hikmet getirmistir.

    Ayrica, Kurân-i kerîme ragmen, insanlarin bilmedigi seyleri de ögretmistir. Allahü teâlâ, hikmet ehlini de övmüstür:

    (Allah, hikmeti kime dilerse ona verir. Kime de hikmet verilmisse, muhakkak ona çok hayr verilmistir.) [Bekara 269]

    http://www.enfal.de/resul.htm
    2 -1 ... gazeloglu
  • sözlüğün amacını bilgilenmek sanan tip

    4.
    Sözlüğe, lay lay lom takılmak, saçmalamak, trollemek harici kimsenin girmediğini, bakmadığını ileride girmeyeceğini, bakmayacağını zannetmek.. hala aynı level de kalmak..esef verici..bir şeyler yapmaya gayret eden insanlara destek olamıyorsanız, hiç olmazsa bari köstek olmayın.

    iyiki de bu amacı siz belirlememişsiniz. iyiki de..
    1 ... gazeloglu
  • ibni haldun

    1.
    ibn Haldun 14. yy. da yaşamış en büyük tarihçilerden biridir. Aynı zamanda da bir Tarih felsefecisi ve toplum bilimcisidir.

    ibn Haldun 1332 yılında Tunus da doğdu. Fıkıh, Kur’an, Matematik, Mantık ve Kelam eğitimi alan ibn Haldun Tunus, Cezayir, Fas, Endülüs arasında dolaşmış toplum düzeni, insanların gelenek ve göreneklerini yaşayış biçimlerini incelemiş, toplumlar arasındaki ayrılıkları görmüş ve Tarih Felsefesine böyle gözlemci ve deneyci bir açıdan yaklaşmıştır.

    Tarihsel bilginin yanlışlardan arınması amacıyla yaptığı toplumsal gözlemler sonucunda kurmuş olduğu ümran ilmiyle bugünkü sosyoloji ilminin temellerini atmıştır.Ömrünün büyük bir kısmı idari ve siyasi görevlerde geçmiştir.

    1374 yılında Afrika da küçük bir kasabaya çekilerek meşhur “Mukaddime”sini yazmıştır.1383-1406 yılları arasında Mısırda kadılık yapmış 1406 yılında burada ölmüştür.

    MUKADDiME
    ibn Haldun’un arkasında bıraktığı en değerli eseri olan Mukaddime ibn Haldun’un el-iber adlı dünya tarihinin giriş kısmıdır. Gerek el-iber’den ve gerekse diğer yazmış olduğu eserlerden daha çok ilgi görmüş ve ayrı bir kitap olarak basılmıştır.
    El-iber’in “Mukaddimesinde tarih ilminin önemine, tarih yazımında takip edilen usullerin araştırılmasına, tarihçilerin düştükleri hatalara, sahip oldukları asılsız kanaatlere ve bunların sebeplerine temas etmiş, tarih ilminin kapsamlı bir tarifini yaparak kendi tarih anlayışını ortaya koymuştur.
    “Beşeri ümran ilmi” adını verdiği yeni ve özgü bir ilim dalı kurduğunu, kendisinden önce bu alanda hiç kimsenin çalışma yapmadığını ve bu ilmi kurarken kimseden faydalanmadığını belirten ibn Haldun, güttüğü amaç ve buna ulaşmak için izlediği yöntem hakkında da sağlıklı bilgiler verir.

    iBN HALDUN’UN TARiH ANLAYIŞI

    Eski zamanlarda tarihçilik, olayı tespit etmek veya abartı dolu bir destan name meydana getirmekten ibaretti. ibn Haldun bu yöntemi yıkmış, tarih araştırmalara için yeni bir çığır açmıştır.

    ibn Haldun tarihi hükümdarların hayat hikâyelerini, maceralarını anlatmaktan ibaret görmemiş, tarihi böyle görenleri eleştirmiş, tarihi olayların doğuşuna ve gelişmesine tesir eden nedenleri tespit etmiştir. Bir felsefeci edasıyla bu işi yaparken şu iki esasa riayet etmiştir.

    1. Tarihi Kaynakları Tenkit: Bu yöntem ile gerçeğe uygun olmayan asılsız rivayetler, doğru olanlardan ayırt edilmektedir. Bu hususu Mukaddime’sinde misallerle anlatmış, rivayetlerin doğruluğunu anlamanın yollarını, bizzat kendisinin kurduğu “ümran ilmi” yardımı ile göstermiştir.

    2. Hadiseler arasındaki sebep- sonuç ilişkisinin tespiti: ibn Haldun’a göre tarihte esas kural, olayları sebep- sonuç bağı ile bir diğerine raptetmektedir. Bu demektir ki benzer hadiseleri benzer şartlar veya benzer şartları benzer hadiseler meydana getirmektedir.
    ibn Haldun’a göre tarihin bir görünen yüzü ( zahir ) , bir de iç yüzü ( batın ) vardır ve önemli olan ikincisidir. Çünkü zahir tarihçilikte olaylar birbiriyle ilişki kurulmaksızın yüzeysel bir şekilde hikâye edilmekten ibarettir.
    ibn Haldun zamanına kadar tarihçiler zahiri tarihçilik yapmışlardır. Dolayısıyla tarihçiler geçmişi eksik tanıtmış, hadiseler arasındaki sebep- sonuç ilişkisini kuramadıkları içinde olayları kopuk bir şekilde anlatmışlardır.
    ibn Haldun tarihçilerin bu yanlışını görmüş, olayların görünen ( zahir ) sebeplerinden çok batın ( görünenin arkasındaki asıl soyut sebep) yönünü araştırmıştır.

    • Ona göre tarihin en önemli yararı geçmişte yaşanmış olayların doğrultusunda içinde yaşanılan zamanı yönlendirmektir.

    ibn Haldun’a göre ;”suyun suya benzemesinden çok hal maziye benzer.” Dolayısıyla hâlihazırda ortaya çıkan bir hadise hiçbir şekilde bağlı olduğu geçmişten ait olduğu sosyal hadiselerden ayrılamaz.

    Sebebi bilmeden sonucu anlayamadığımız gibi geçmişi bilmeden de şimdiki cemiyeti bilmek imkânsızdır, “çünkü tarih hâlihazır durumun sebebi mesabesindedir”.

    http://tarihvedunya.blogs...kimdir-1332-1406.html?m=1
    4 ... gazeloglu
  • nickaltı 10 entryi geçmeyen yazar

    89.
    Biz buraya nikaltı girmeye gelmedik. Şakşakçılara, yardakçılara filan ihtiyacımız yok. Birileri bizi pohpohlamadan da yazabiliyoruz.

    Astarımız yüzümüzden pahalı değil.
    3 ... gazeloglu
  • sıkıntıları aşmak için yapılacak dualar

    1.
    "Dua müminin silahıdır" hadis-i şerifi mucibince sıkıntılı zamanlarda cenabı allaha dua etmek gerekir ki ilahi yardıma mazhar olunsun. Peki Ne zamana kadar dua edelim ? Yardım gelinceye kadar ısrarla samimi ve canu gönülden duayı terk etmeden devamlı surette ve sabır ve namazla allah tan (c.c.) yardım isteyerek.

    ibadetlerin özellikle de namazın hemen ardından, gece yarısını geçince her gece dua etmelidir. ısrarla ve samimiyetle. Öncelikle güzelce bir abdest alır hiç olmazsa 2 rekkat namaz kılınır. Akabinde oturuşu bozmadan bir miktar tesbih-zikir çekilir. La ilahe illallah...zira zikrin entesirlisi ve en efdali tevhittir. Taa ki gönülden dua etme arzusu belirinceye dek. ilk evvela Euzü besmele çekilir, allaha (c.c.) hamd ederek salavat getirilir. Sonra önce ümmeti muhammede (s.a.s) dua edilir. En sona kendi istediği neyse açık açık istenir. Tekrar tekrar istenir.

    -aşıkmısın ? iste.
    -seviyormusun ? iste.
    -hastamısın ? iste.
    -fakirmisin ? iste.
    -dertlimisin ? iste.
    -borçlumusun ? iste.
    -bekarmısın ? iste.
    -her ne dileğin var ? iste.

    Çekinme. Korkma. Utanma. iste.
    Yalvara yakara, ağlaya ağlaya iste.
    Allah istemeyene gazaplanır.
    Allahtan iste. Sadece allahtan iste.
    Sen iste. O verecek. iste ki versin.

    Duadan bıkmadan usanmadan üşenmeden yılmadan azimle sabırla her gece bu tekrar edilir. Taa ki istediği verilene dek sultanül-azıymin kapısı çalınır. Yüce dergahın, ulu karargahın sahibi şayet istemeyi sana nasib ettiyse, bil ki vermeyi murad ettiğindendir. Eyy talihli kişi; Sakın nefsine uyma. Sakın şeytana uyma, sakın şeytanlaşmış insanların sözlerine kanıpta vesveselerine uyupta duayı terk etme bırakma. Aldanma...!

    Bil ki yüce allah her şeye kaadirdir. Allah isteyene verir. Sultanların adeti budur. Vermek sultanlığın şanındandır.
    3 ... gazeloglu
  • türk halkının ateistlerle olan problemi

    4.
    Kim ki başkasıyla uğraşırsa, bakalım ne demişler;

    --spoiler--

    Bir Müslümanın başkalarının kusurlarını araştırması haram kılınmıştır. Nitekim “Birbirinizin kusurunu araştırmayın.” (Hucurat, 49/12) ayeti bunu açıkça bildirmektedir.

    Bu konuda dikkat edilmesi gereken en önemli uyarı da “Başkasının ayıplarını, kusurlarını anlatmak istediğinde, hemen kendi kusurlarını hatırla."{Münâvî, age. 1/ 272 (419)} anlamındaki hadistir.

    insan, öncelikle kendi kusur ve ayıplarını görmesi gerekirken, başkalarının ayıp ve kusurlarını görür. Hatta zaman zaman kendi büyük hatalarını örter, ama başkalarının küçük hatalarını hiç kaçırmaz. insanın bu hatasına dikkat çeken Peygamber Efendimiz (asm): "Sizden biriniz, kardeşinin gözündeki çöpü görür de, kendi gözündeki merteği unutur, (görmez)." (Münzirî, et- Terğib ve't- Terhib 3/ 236) anlamındaki veciz sözüyle, öncelikle kendi kusur ve ayıplarımızı görmemiz gerektiğini belirtir.

    Dilimize atasözü olarak da geçen bu hadis-i şerif; başkalarının küçük kusurlarını, yanlışlarını görüp de kendi kusurlarını görmemenin bir çeşit zulüm, taşkınlık, şaşkınlık olduğunu ifade ediyor.

    Ayrıca bir Müslümanın “Kendi kusurlarıyla uğraşıp başkalarının kusurlarını kurcalamaktan kendisini alıkoyan kimseye müjdeler olsun." (Münâvî, age. 4/281) hadisini rehber etmesi gerekir.

    "Allah (c.c), bir kulunun hayrını (iyiliğini) isterse, ona kendi içinden bir nasihatçi nasip eder. Böylece ona iyilikleri emreder ve onu haramlardan da sakındırır.” [bk. Münavi, Feyzü’l-Kadir 1/ 272 (419); Aclunî, Keşfu'l-Hafa 1/ 78]

    "Şu üç huy kişiye ayıp olarak yeter:

    1. Kendi utanç verici halini görmeyip, başkasındaki aynı kusuru görmesi.
    2. Kendi utanç verici halini görmeyip, başkalarının aynı durumundan utanç duyması.
    3. Oturup kalktığı kimselere sıkıntı vermesidir." (Münâvî, age. 3/ 76. Taberâni, Mucemü'l- Kebir 2/ 168)

    "Öyleyse nefsinizi temize çıkarmayınız. Yüce Allah ihlas ile amel edeni, gizli ve açıkta Rabbinden korkanı bilir." (Necm, 53/32) mealindeki ayet hepimizin temel kuralımız olmalıdır.

    https://sorularlaislamiye...l-eder-sozu-hadis-midir-0

    --spoiler--
    -1 ... gazeloglu
  • ateistlerin nefislerine tapınıyor olmaları

    7.
    Dünya sevgisi kişide her şeyden fazla ağır basıyorsa müslüman olsa ne fayda ? Kalbte ne varsa dilde o vardır. Dilde ne varsa amelde de o vardır.

    Kadın-erkek-çocuk
    Mal-mülk-para-servet
    Makam-mevki-kariyer-iktidar-güç
    Şan-şöhret-şatahat-şatafat-debdebe-gösteriş
    Kin-öfke-buğz-garez-haset-fitne-fesat-intikam-hırs-cimrilik-ahlaksızlık-sahtekarlık-hile hurda-düzenbazlık.
    içki-kumar-zina-rüşvet-faiz-zulum-isyan.

    Şimdi bakın bakalım bu sayılanlar kimde daha çok var ? Ateistlerde mi yoksa müslümanlarda mı ? Varın siz kıyas eyleyin...bilmek insanı kurtarsaydı ateistler de cenabı hakkı biliyorlar. Hiç merak etmeyin.
    1 ... gazeloglu
  • evrendeki en muazzam şey

    28.
    insandır. Tabi ki de " sen ne zaman insan olmaya karar verdin ? " sorusunun muhatabı olanları kast etmemek kaydıyla. Zira insan oğlu-insan evladı-insan kainatın aynasıdır.
    1 -1 ... gazeloglu
  • yeni şeyler getiriyorum